بهترین جراح تومور نخاعی کیست؟

  • تاریخ: مهر ۳, ۱۳۹۹
  • دسته بندی: مقالات
  • دیدگاه کاربران: بدون دیدگاه
  • تعداد بازدید: 1552 بار

تومورهای نخاعی به دلیل قرار گرفتن در کنار نخاع از حساسیت بالایی برخوردار هستند به همین علت قطعا مبتلایان به این بیماری در صورت این که به جراحی نیاز داشته باشند به دنبال بهترین جراح تومور نخاعی خواهند بود. 

اگرچه تومورهای نخاع ستون فقرات ممکن است توسط پزشک در فرد مشکوک یا حتی به طور آزمایشی تشخیص داده شوند ، اما آنها فقط باید توسط یک تیم متخصص تومور نخاعی شامل یک جراح مغز و اعصاب با تجربه و یک متخصص مغز و اعصاب با تجربه درمان شوند. اما این افراد باید چه ویژگی هایی داشته باشند؟

یکی از مهم ترین ویژگی هایی بهترین جراح تومور نخاعی تجربه و مهارت بالای اوست. همچنین یک جراح خوب باید بروز باشد و از تکنیک های جدید جراحی ها آگاه باشد و دوره های یشرفته این نوع جراحی ها را گذرانده باشد.

همچنین باید تشخیص درستی از بیماری داشته باشد. این موضوع نیازمند یک معاینه کامل است. بنابراین صبور بودن در هنگام معاینه و بررسی تمامی علائم بیمار و تصاویر پزشکی از جمله کارهایی است که یک جراح خوب باید انجام دهد. 

بهترین جراح دیسک کمر

دکتر فهیم باغبان متخصص جراحی مغز و اعصاب

دکتر باغبان از جراحان مغز و اعصاب در تهران هستند ایشان فارغ التحصیل دانشگاه علوم پزشکی شیراز می باشند. برای انجام معاینه و مشاوره می توانید جهت تعیین نوبت همه روزه با شماره همراه داخل سایت (۰۹۱۲۴۳۶۸۷۲۴) و روز های شنبه و سه شنبه ساعت ۱۷ الی ۲۰ با شماره ثابت(۰۲۱۸۸۸۷۱۹۲۱) تماس حاصل فرمایید.

چرا به دنبال بهترین جراح تومور نخاعی باشیم؟

مغز و نخاع سیستم عصبی مرکزی بدن شما هستند. مغز مرکز فرماندهی بدن شما است و نخاع مسیر ارسال پیام هایی است که توسط مغز به بدن و از بدن به مغز ارسال می شود.
سیستم عصبی محیطی شبکه رشته های عصبی است که از دو طرف چپ و راست نخاع از طریق روزنه های بین هر مهره در کانال نخاع منشعب می شود. این جفت های عصبی در سراسر بدن شما پخش می شوند تا فرامین را از مغز و نخاع شما به و از قسمت های بدن منتقل کنند.
با توجه به این توضیحات حتما متوجه شده اید که هر گونه آسیبی به این بخش از بدن می تواند عوارض جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد. به همین دلیل اگر شما و یا فردی از اطرافیانتان به تومور نخاعی مبتلا شده است، استرش را کنار گذاشته و جهت درمان آن به دنبال بهترین جراح باشید.

اگرچه اکثر موارد سرطان ستون فقرات متاستاتیک است (به این معنی که از قسمت دیگری از بدن که قبلاً تحت تأثیر سرطان قرار گرفته است گسترش یافته است) ، اما یک متخصص ماهر باید ما در زمینه نادر بودن سرطان ستون فقرات و تومورهایی اولیه(به این معنی که از ستون فقرات سرچشمه می گیرند) نیز اطلاعات کافی داشته باشد.
نکته دیگری که باید به آن توجه داشت این است که یافتن بهترین جراح تومور نخاعی زمانی معنا دارد که شما زمان کافی برای این کار داشته باشید. اگر بیمار سریعا نیاز به جراحی داشته باشد بهترین جراح در دسترس ترین آن است.

روش های تشخیص و درمان

تعیین سرطانی بودن تومور ستون فقرات نیاز به تعیین دقیق محل ، نوع و پیشرفت آن دارد. یک متخصص ستون فقرات برای به دست آوردن نتایج دقیق و سریع ، از معاینه بالینی و بررسی سوابق بیمار، آزمایش های پیشرفته تصویربرداری و روش های کم تهاجمی بیوپسی استفاده می کند تا بتواند درمان شما را در اسرع وقت برنامه ریزی و شروع کند. برنامه درمانی در هر فردی متفاوت است و بیمار باید حتما به صورت حضوری توسط متخصص معاینه گردد.

درمان به نوع تومور ، محل قرارگیری و علائم بستگی دارد. انواع خاصی از تومورهای کوچک ،ممکن است یک پزشک توصیه به صبوری و معاینه منظم داشته باشد. 
جراحی برداشتن تومور : برداشتن تومور ستون فقرات با جراحی معمولاً بهترین روش درمانی است.غالباً ، اولین مرحله در درمان تومور نخاع این است که جراح مغز و اعصاب بدون تأثیر بر عملکرد طبیعی نخاع ، به اندازه ایمن تومور را خارج کند.
رفع فشار و تثبیت نخاع : این جراحی بخشی از ستون فقرات را که با تومور آغشته شده است ، بر می دارد. از آنجا که این امر می تواند ستون فقرات را ناپایدار کند ، ممکن است پیوند استخوان و یا ایمپلنت های فلزی برای بازگرداندن ثبات ستون فقرات وارد شود.
ورتبروپلاستی / کیفوپلاستی : این روش های کم تهاجمی ، شکستگی های مهره ها را درمان می کنند که می تواند ناشی از تومورها باشد و در صورت عدم درمان ، باعث ایجاد کیفوز می شود. جراحان از بالون برای افزایش فاصله بین مهره و تزریق ماده ای سیمانی مانند به استخوان شکسته برای ثابت نگه داشتن آن استفاده می کنند.
پرتو درمانی : پرتودرمانی یک درمان موثر برای برخی تومورها است که بر نخاع و ستون فقرات تأثیر می گذارد. پرتوهای پرانرژی تومور را برای از بین بردن یا کاهش رشد سلولهای سرطانی هدف قرار می دهند. برای انواع خاصی از تومورها ، مانند تومور کوردوما ، ممکن است پس از برداشتن تومور ،پرتودرمانی بعد از عمل را توصیه کنند تا احتمال عود مجدد آن به حداقل برسد.
شیمی درمانی:  شیمی درمانی ، به صورت خوراکی یا از طریق تزریق داخل وریدی ، ممکن است برای از بین بردن سلول های سرطانی پس از جراحی و یا پرتودرمانی تجویز شود.

قبل از جراحی ، مطمئن باشید که هدف این جراحی و همچنین مزایا و خطرات احتمالی آن را درک کرده اید.

نظرات